måndag 3 november 2008

"Vill du betala med H&M bonuskortet??"

- Nej det vill jag inte, förresten fungerar inte mitt kort till det.  

I Sverige kan man som glad konsument på H&M samla bonus efter varje inköp. En mycket bra och givande fördel för den som handlar ofta, ja, för mig alltså. Eftersom H&M är utbrett över hela världen så borde ju därmed deras företagsprofil också följa med vardera land. Men i Holland är något som ett bonuskort tydligen en form av betalkort - det trodde i alla fall tjejen i kassan. 

Jag blev först mottagen som att jag arbetade högst upp i H&Ms organisation. För all del, det hade inte varit fel. Dock var inte kortet jag höll i handen någon form av VIP-kort eller passerkort till kontoret bland H&Ms högsta höns.

Jag har frågat två anställda om de tar bonuskort; den ena kvinnan tänkte ta emot mitt kort för att betala mina varor med (det går inte kvinna!) den andra förstod knappt engelska. Efter lite extra tydliga gester och förklaringar så förstod hon och därmed kunde hon svara nej med att hysteriskt skaka på huvudet, så var det över.  

Jag tycker det är dåligt att samma system inte finns här. Där loosar jag endel på det, hade väntat mig en saftig rabattcheck i slutet på året. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, kan meddela dig om att det systemet inte heller finns i Prag. När jag var där och skulle handla på H&M tittade hon jättekonstigt på mig och mitt bonuskort!