lördag 22 november 2008

Klädd i den svenska folkdräkten



Lägg märke till kungaparet! 
Ett försök till att fixa en fin julgran, vet inte om de har lyckats! 
Vid försäjlningen, sålde faktiskt en och en annan julsak. 

Vi fick många kommentarer idag, " Åh vad fina ni är flickor!" sa de flesta. Alla var så muntra, riktigt kul faktiskt att bara snacka lite skit med folk från höger och vänster. Vi stod mest och såg riktigt fagra ut, men vi slet även en del med diskplock och vid försäljningen. 

Jag är lite imponerad att de äldre damerna hade så mycket energi och humor som de hade där! Sådan vill jag vara när jag är runt 70-80 år. Ett skratt förlänger livet - visst är det väl så! 

Här kommer lite bilder som jag med stolthet visar upp, riktigt läckert?! Om man inte hade former innan så får man det definitivt i en sådan outfit! Tror att jag vill betala 20 000 kr för en sådan, kan vara bra att ha i garderoben när rätt tillfälle kommer. Ska man ha riktigt hantverk så kostar det! 

Eller inte. 

Klasskompisarna kom med ett stort leende på läpparna och tyckte att det var väldigt kul att se oss i det svenskaste som finns. Tysken Sophia köpte Pippi Långstrumpsaker, hon är helt begeistrad i det. Pippi Longstocking! Det är grejjer det! 

Tot ziens!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är jättesöt i folkdräkten, den klär dig. Kanske en nyårsklänning? ;)