lördag 29 november 2008

Thanksgiving!

I torsdags var det Thanksgiving och damerna från USA lagade middag åt oss alla. De hade lånat Sophia och Alis lägenhet för att kunna tillreda allt eftersom den är så mycket större och bättre. Maten var väldigt god - kalkon, potatismos, sås, grönsaker, någon typ av bananbröd vilket jag tyckte smakade mest som en sockerkaka, ugnsbakade champinjoner med krabbfyllning, sötpotatis m.m. Proppmätta blev vi; den som gick därifrån hungrig fick skylla sig själv! Maten var helt klart likt det vi äter hemma, men däremot så tror jag inte att jag har ätit mat med så mycket socker i som det var i dessa rätter. Mycket smakade sött. Oljan/vinägern till salladen och för att inte tala om potatismoset. Jag tror att sockerkicken gick från fotknölarna ut till hårtopparna den kvällen!  

Många munnar att mätta.
Ali (Tyskland), Goncalo (Portugal), Muriel, Cassandre (Frankrike).
Susannah (Skottland) och jag spelade Guitarr Hero i väntan på maten. 
Sophia (Tyskland) och Melissa (USA), värdinnorna

Inga kommentarer: