onsdag 12 november 2008

Back to reality

Tillbaka till skolan. Idag var första lektionen sedan en veckas lov. Det känns som att hela vistelsen här har blivit lite av ren semester. Upp från sofflocket nu, börja läsa och ta nya krafter! Vi började klockan 12:30 idag; jag och Rebecka gick hemifrån lite efter 12. När jag tog första klivet ut från porten kände jag att jag gärna hade vänt på klacken och gått in igen. Fy vilket blåsväder, att ta upp paraplyet för att skydda sig mot det piskande regnet, var ju inte att tänka på. Jag hade kunnat sova längre, skippat att fixa frissan och bara dragit på mig något. För den frisyr som jag så omsorgsfullt fixat var bara ett skatbo när jag kom fram till skolan. 

Ny våning, ny sal, ny lärare och nytt ämne! Advertising stod på schemat. Det här kan bli roligt! Läraren verkar vara en vettig karl. Han kunde skryta med att han haft uppdrag för bland annat Coca Cola, Heineken, Unilever och Amstel. Det var ju lite att komma med. Tufft tycker jag. 

Vi var inte helklass idag, jag tror att många skippade första lektionen efter att de tittat ut och sett vädret. Vilka mesar. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"; det har man ju hört några gånger under sin uppväxt. (Dagisfröknar har en tendens att säga så vill jag minnas). Sedan kom vi till den här jobbiga uppdelningen av grupper. Holländarna verkar gilla det här med att arbeta i grupp i varje kurs. Jag börjar tröttna lite på det upplägget, när får man jobba själv, få lite respons och feedback för det JAG verkligen har arbetat med?...huh. Många, eller ja, de som var närvarande i alla fall, satt och vred på sig och visste inte vem man skulle fråga. Jag höll mun och väntade på att de som jag absolut INTE ville jobba med hade valt sin grupp först. Sedan av ren flaxx så vände Susannah (skotte) sig om och frågade om hon, jag och Rebecka kunde samarbeta. Oh yes! Superbra, då har vi en som kan bra engelska, en som kan rätta grammatiken i rapporten! 

Det här är första kursen som jag kommer köpa kurslitteraturen för. Det här är första läraren som har rekommenderat att köpa kurslitteraturen. Visst låter det lite märkligt? 

Inga kommentarer: