onsdag 19 november 2008

Whiskeyprovning på Loos


På begäran av läraren har jag, Rebecka och Susannah varit tvungna att testa Drambuie. Vi håller just nu på att skriva en s.k. brief; ett underlag om varumärket inför en reklamkampanj. Detta gör ju att vi måste veta vad vi ska marknadsföra och det tvingar oss att dricka, eller åtminstone smutta på whiskeyn. Jag ogillar skarpt whiskey! Inte minst gör det ju att man får kramp i halsen och gör fula miner när drycken sakta rinner ned i strupen. Men vad gör man; vi måste ju veta vad det är vi ska marknadsföra, så det var det enda sättet.  Det hade varit trevligt om skolan betalade för drycken, fast jag tror inte de uppmuntrar elever till att inta alkoholhaltiga drycker. Ett litet glas gick på € 4,20, inte så tokigt, det hade förmodligen kostat det dubbla hemma. 

Ned med det. Det gick an, söt smak men väldigt stark. Det är inget jag kommer dricka i framtiden. Men roligt var det i alla fall att testa något som jag aldrig annars skulle dricka.  

Inga kommentarer: