torsdag 30 oktober 2008

En torsdag

Skönt att det är över för den här gången; presentationen för Issue Management. Vi fick välja problem själva att analysera om, något som funnits sedan tidigare eller något som ett företag drabbats av nyligen. Jag kom på att vi borde undersöka Apple och deras mobiltelefon som har fått lite dålig respons av konsumenterna. 

Nu är jag proffs på problemet som Apple iPhone 3G har...ja nästan i alla fall. "The most common complaint seemed to be the poor reception in areas that are known to have a strong 3G signal. When the connections are low, the phone can’t handle the data, so it switches from the faster 3G networks to the older slower EDGE network. Apple’s iPhone 3G was meant to be twice as fast as the old iPhone". Detta är ett litet utdrag från rapporten som jag och mina tre gruppmedlemmar har skrivit. Det tog oss två dagar att skriva en 17 sidor lång (kort) rapport. Under den senaste veckan har vi även haft två andra presentationer och en tenta.

Dagen avslutades väldigt trevligt! Jag mötte upp mamma och pappa vid Rotterdam Central Station vid halv sju och vi tog spårvagnen direkt till deras hotell. De bor precis vid floden Maas, hyggligt rum och bra utsikt. Det är bara 5 minuters promenad emellan oss, så vi tog den närmsta restaurangen och åt middag ihop. Sååå mysigt och härligt att träffa mina föräldrar igen, det var ju ett bra tag sedan. Vi pratade om allt möjligt runt bordet; om deras resa hit, om hur holländarna beter sig, om de jag lärt känna här, om pappas vistelse i New Yersey under -89 där han bodde granne med Bruce Springsteen och ett stenkast från Cher! Det ni! Nyheter för mig med, kul att höra såhär 19 år efter. Det är alltid lika roligt att få höra om deras gamla minnen. Hur som helst, imorgon ska jag leka guide, visa dem runt lite och göra lite turistaktiga saker. 

På återseende!  

Inga kommentarer: