lördag 4 oktober 2008

...sedan kom fredagen...

...den bjöd på riktigt busväder. Det var inte alls tilltalande att gå till skolan i snålblåsten på eftermiddagen. Vi hade lektion i Issues Management; läraren är säkert den bästa de har på universitetet. Han verkar väldigt påläst och exemplifierar bra så att man lätt kan relatera till saker och ting. Det är lite skillnad mellan honom och den här Kitty Lau som vi har i Cross Culture Communication. Hon läser direkt från något manus som hon förmodligen plockat hem från nätet. Det ger lite dåliga vibbar ändå att hon varje gång tvingas stå med en bunt papper i handen. Medan han kan tala direkt från hjärtat; det ger respekt och pluspoäng i mina ögon. Go Ken Sugarman!

...sedan kom kvällen; tacos i för stora portioner, varför ska jag alltid äta för mycket?! Att jag aldrig lär mig, EN wrap duger, efter den andra blir jag som en förslappad tjockis. Uuugh! Efter maten kommer det där eviga problemet som man står inför en festkväll; KLÄDER? Rotar runt i garderoben och så står man där 
- Rebecka, jag har inget att ha på mig! 
Typiskt, och så typiskt tjejigt. Till slut hittade jag i alla fall någon gammal trasa hängandes på galgen som jag fick dra på mig. Festhumöret steg då några grader, och ytterligare några grader då "E-tuna fränderna" ringde på Skype! Jag blev jätteglad att se och höra er allesammans som det vore mig ni såg på bio. "Ika i rutan", fast "Mika i rutan" liksom. Roligt att se alla er uppradade framför webbkameran, gulliga ni är! Hoppas att ni hade en underbar kväll, det hade jag!   

Kram på er alla! 
 
 Förfest hos scottarna. Till vänster Rebecka, Susannah, Arminta, Anna, Simona och jag. 

Inga kommentarer: