tisdag 30 september 2008

...och så varde det ljus!

Överraskad över mig själv, kan man bli så här glad över att få en hel och fin soptunna till köket och en golvlampa?! Dock inte spraidans nya, men i alla fall fungerande! Nu kan vi dansa runt stången och se ljuset! Ja... runt lampan alltså. Underbart! På torsdag ska vi få en golvmopp också, dee nii! 

Nu kanske det låter som att det enda vi tänker på och gör här är att vänta på sakerna som skall fixas i lägenheten... men nej. Kanske liiite men inte alls varje dag. Idag exempelvis, så hade vi lektion; Corporate Communication med en äldre engelsktalande herre. Han talar mycket vårdat och har en skön, nästan lite sövande röst. Kanske är det innehållet som inte är så tilltalande, för han har väldigt lätt att fladdra ut och prata om hurdant universitetet är. Först går han igång om Wallin Olins teori: product and services, environments, communication och behaviour. Plötsligt kommer han osökt in på Inholland universitetets services och identitet då han kort och gott snackar skit om skolan. "The services here, oh God, have you been to the international disk? They can't even speak english! And they are supposed to be INTERNATIONAL. They call themselves international when one employee have been to Spain once. That's nonsense." Ööööh okay, jag vet inte vad han vill få fram med den typen av utvärderingar eller vad man vill kalla det. Men en sak är jag i alla fall säker på; jag är inte där för att lära mig om skolans brister. 

Inga kommentarer: