torsdag 11 september 2008

Vad göra?...

Det är så frustrerande att ytterligare en lektion blivit inställd idag. En lärare var sjuk, men varför inte ta in en annan lärare då?!! 


Dagen började med att vi i alla fall hade lektion 8:30 till 10:00, därefter handlade vi mat, sen hem för att äta, tillbaka till skolan som vi då trodde började kl 13:00. "LÄRARE FRÅNVARO: Kitty Lau" stod det på holländska på en tv-monitor. Jag och några andra gick till informationen och frågade vad detta betydde och det var alltså vår lärare som var borta. Andra gången på två veckor som en lektion blivit inställd.


Därefter pratade vi med en annan tjej som har hand om boendet. Vi hade fått veta i fredags förra veckan att någon typ av vaktmästare skulle komma på måndag, denna vecka, och fixa eller komplettera med det som behövdes, allt enligt checklistan. Men tror du att nån snubbe har dykt upp? Nix. Så jag och Rebecka var väldigt irriterade över detta. Vi fick som svar att "jasså, vem hade ni fått den informationen av?".  "Höööhh, jaa inte vet jag vad människan hette". Så vi försökte förklara allt som vi ville få fixat, för ungefär sjätte gången. Den damen förstod inte varför jag behövde ha en taklampa, lägenheten är standardutrustad med två mindre lampor, en golvlampa (Ikea lampa, toppen är sönder, den lilla fungerar) en skrivbordslampa. Mein gott! Vi ska studera i mörkret antydde hon alltså. Jag blev bara rödare och rödare och orden bara sprutade ur munnen. Dock ett och annat fult ord, inte fint gjort av mig. Men då kunde jag inte behärska mig. Nästa vecka på måndag kommer någon till oss, bekräftade hon. "Okay, thank you, bye", sa vi bittert och gick därifrån. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Mikaela! Frida tipsade om din blogg och Rebeckas resedagbok. Kul att följa er i era äventyr! :) /Ewa