måndag 22 september 2008

En måndag

Lediga måndagar, vad gör man då? Jo man ska plugga. Om man vet vad man ska plugga. Om det inte vore för mina "kära" gruppmedlemmar så hade vi haft uppgifter att arbeta med. Men icke, att kolla sin mejl under helgen ligger visst inte i deras intresse. Vi får helt enkelt arbeta hårdare hädanefter och arbeta lite mer på vår kommunikation för att undvika missförstånd och slappa måndagar. 

Yes, äntligen fick jag röra på mig ikväll igen efter en "tuff" helg. Allt självförvållat. Jag och Rebecka hade pregame hos oss, alltså förfest. Ett nytt ord till den engelska vokabulären, anteckna. En del klasskamrater kom över, allt planerat så att vi skulle gå ut på krogen. Men alla verkade ha så trevligt här, vilket resulterade i att vi stannade kvar helt enkelt. Väldigt ekonomiskt!

För att komma till själva poängen, så hade jag och Rebecka överskottsenergi och gick med väldigt snabba steg till träningsstället idag. Fitness First ligger cirka 20 minuter bort, förbi alla butiker, Burger King, KFC (Kentucky Fried Chicken), American icecream, French Fries och alla andra flottiga matställen. (Måste säga att det suger i magen varje gång, och vi borde definitivt ta en annan väg). 

Svettigt värre var det i alla fall på Body Attack! I morgon är det Body Pump som gäller, här kör vi hårt så att vi hamnar på plus minus noll på vårt "kaloriintagkonto". 
Knyter skorna innan det är dags att ge sig ut...

...till gymmet!

Inga kommentarer: