lördag 20 september 2008

En solig vecka

Ännu en vecka har passerat; tiden går alldeles för fort. Det är ju i för sig ett positivt tecken; jag mår bra, och att vara i Holland är bara kul. 

Jag, Rebecka, Melissa och Amanda (amerikanskorna) tänkte att vi skulle variera våra "sysslor", därmed: skolarbetet, festandet och promenerandet med lite kulturella aktiviteter. Så vi besökte World Press Photo, som vi så många gånger bara gått förbi och tänkt "ja, dit måste vi bara gå innan det är försent". För 5 € fick vi gå in och se olika bilder av fotografer världen över. De flesta hade varit i krigsområden, naturkatastrofer, i regnskogen eller vid andra händelser när bilderna togs. 

World Press Photo.

Pannkaksbåten vid kajen.

Denna vecka har vi haft pannkaksfnatt! Vi har tänkt på pannkakor från den dagen vi försökte göra egna i vårt kök; får jag påminna om att det blev scrambled eggs eller något i den stilen. En bit ifrån oss ligger en pannkaksbåt förtöjd. Den tar med passagerare under en timmes färd samtidigt som det serveras pannkakor. Jag, Rebecka, amerikanskorna, litauerna, brasilianarn, m.fl. totalt 9 personer gick till den här båten, hungriga och förväntansfulla. Två tanter stod och skrubbade däck, inga andra pannkakssugna personer fanns där, förutom vi då. Nehe, det hade blivit inställt. Det var bara att gå vidare till ett annat ställe. Vi gick runt till olika restauranger men vi tyckte att det mesta var dyrt. Till slut hamnade vi i alla fall på en libanesiskt restaurang, Bazar. Det var jättegod mat, dit går jag gärna igen!


Jag och Simona runt bordet på Bazar.
 
Andrea, Vincent, Alexandre.

Härliga Melissa, Gaffar och Rebecka.

Inga kommentarer: