måndag 13 oktober 2008

Skön höst


Hösten är verkligen här! Men det förvånar mig hur varierande temperaturer det är. Vissa dagar känns det varmt medan andra dagar så kan det vara iskallt. Fast då gör oftast vinden sitt. Helgen som var, innehöll inte mycket. Jag mådde lite halvdant, och energin till att göra något festligt var som bortblåst. Jag tog mig an en promenad till marknaden och köpte på mig bröd och majskolvar i alla fall! 

Idag har jag, Melissa och Alexandre varit i skolan och arbetat på våra projekt, flera bollar i luften här. Vi fick en hel del gjort och vi har lyckats ganska bra måste jag säga utan den fjärde gruppmedlemmen - som tydligen var tvungen att resa tillbaka till Polen, hon kommer tillbaka på onsdag. Tills dess är vi klara och hon har inte gjort ett dyft. Vi kanske ger henne det gula kortet som varning. Elakt, men jag gillar inte folk som glider runt på andras bekostnad. Och vad hjälper det henne egentligen... 

Den här veckan är det "self study week", då gäller det att göra klart det mesta inför redovisningarna. Jobba hårt och sedan får vi njuta lite i slutet av veckan! Vi ska hinna med några dagsutflykter med skottarna och på lördag ska vi på avskedsfest hos Gaffar (han är vår mentor), som flyttar tillbaka till Singapore. Mer om detta kommer senare... 

...tills dess, ha det så bra! 

Inga kommentarer: