fredag 17 oktober 2008

En fredag i Utrecht

Jag, Rebecka, Melissa och hennes vän Rafhael från USA åkte tillsammans till Utrecht. Det är Hollands fjärde största stad. Som alla andra städer i Holland, så har även Utrecht kanaler och en del kyrkor att stoltsera med. 

Inte undra på att alla bilder nästintill är identiska!


Rebecka och jag på tåget,
cirka 40 minuter i en vagn med tonåringar 
som pratade oavbrutet, sådär hysteriskt.
Jag stängde av öronen och blundade. 
Rebecka, Melissa och jag...av en 
händelse råkar vi vara precis utanför H&M. 
Utrecht domtorn, 122 meter högt.
Vi hade ingen aning om vad man 
"borde" se här, så ett besök 
till turistinformationen blev nödvändig. 
Riktigt slemmigt fula möbler!
En Mac-butik - som en 
leksaksaffär för klåfingriga vuxna människor.  
Rafhael kollar sin mail.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar det, Macoteket, leksaksaffären för vuxna. Men, efter ert besök på Turistinfo. Vad är det man borde se när man är i Utrecht?

Anonym sa...

Jadu, det där besöket till turistinfon gav oss inte så mycket som vi hade hoppats på. Kyrkorna är det centrala där.