måndag 25 augusti 2008

Flyg, tåg och så taxi...

YES! Nu är vi framme, vilken pärs! Släpade på 48 kilo tunga resväskor och en alldeles för tung väska på ryggen. Snacka om övervikt! Men som tur var slapp jag betala för det. Jag är helt mör i kroppen, behöver en weekend på ett spa inkluderat helkroppsmassage innan jag är redo att promenera igen. Måste bara påpeka också att jag och Rebecka, som för övrigt är min klasskompis från Textdesignprogrammet på Mdh, såg Anja Pärson i kön till gaten på Arlanda. Nej, jag tog ingen autograf. Tänkte att hon får nog av att kladda ner sin kråka på papper till ivriga småbarn. 

Flyget gick klockan 10 och resan tog 1 h 35 min, den gick utmärkt. Försökte sova lite på flyget...dock så satt ett barn bakom som gärna ville sparka på min stolsrygg; att man alltid lyckas hamna vid sådana irriterande barn. Jag ska aldrig få sådana barn! :P

Vidare med tåg från flygplatsen Shiphol, åkte vi i cirka 45 minuter till Rotterdam. Släpade bagaget likt en atletisk krampande oxe fram till en taxi. Jag trodde taxikillarna skulle rusa fram och hjälpa oss stackare, men icke, så fel jag hade. Men jag är nöjd att jag klarade det själv, tänk vilken uthållighet jag måste ha! 

Nåja, vi kom fram till INHolland University i alla fall och då var klocka halv tre. Där flängde vi runt med våra väskor bland alla andra nya studenter. Det var en jättefin byggnad, helt ny och det kändes som att vi hade goda förhoppningar om att vår lägenhet kanske skulle ha samma standard. 

Men se där, så fel vi hade. Det är ett och annat att klaga på. Vi har en checklista som vi noggrant ska gå igenom. Jag ska klaga på de ofräscha inventarierna, när vi ändå har betalt så mycket för boendet förväntar man sig något mer.  Jag får se om vi får igenom lite av våra punkter. Måste erkänna att det är liite kul att klaga på sådant som jag vet att jag har rätt att ta upp. Diskutera kan man ju alltid få göra, en annan sak är om mina önskemål går igenom. Nu har vi en målare som målar om köksväggarna för de såg för gräsliga ut. Någon iq-fiskmås måste ha släppt en kaffesumpbomb mot väggarna så att ett härligt brunt mönster pryder väggarna. Imorgon är de fint vita hoppas jag. 

Nu måste jag packa upp och bädda sängen. Sov gott, för det ska jag göra. 

Doei!
Hej då!

                                      

Inga kommentarer: