söndag 21 december 2008

Update

Liten uppdatering:

Resan hem gick bra! Inget krångel med försenat flyg eller tåg.

Jag hade gott om tid på mig på flygplatsen i Schipol - skönt. Fast jag gick igenom säkerhetskontrollen med stor irritation. Uppvisning av datorn plus sladdar och annat tillbehör sker med en väldig oförsiktighet. Sladdarna struntar jag i; saken är den att helt plötsligt verkar det som att min apdyra dator blir vaktens egendom. Personen ifråga kan tydligen slita och dra i grejerna utan att ens tänka på att vara rädd om mina saker. "PLEASE, be careful", sades både på ditresan som hemresan!....

Hur som helst, strosade runt lite på flygplatsen; luktade på parfymer, köpte dock ingen. Käkade lite mat, lyssnade på musik och köpte lite "typical dutch" godsaker. Men usch vad tråkigt att vara helt allena. Det fick mig att tänka på alla dessa businessmen. Stackars alla affärsmän/kvinnor som reser själva flera gånger i månaden!

Nåväl, lördagen spenderades ihop med la familia.Mysigt att få gosa med Linnéa ett tag; måste få lära mig rollen som faster. Mer tid för det kommer sedan. Kvällen däremot tillbringade jag med ena gänget "tuna fränderna". Det kändes som det var som igår - myspys. Glögg, godis och en massa "kökschat". Efter midnatt drog jag och Emlan till Statt, där rockade vi loss på dansgolvet. Grymt kul! Träffade även lite andra kända ansikten där. Nattbussen hemmåt vid 02, det var en märklig känsla. Vid den tiden är det normalt för oss i Rotterdam att dra ut på krogen i princip, och gå därifrån vid 4 eller 5. Där är det andra bullar, förstår inte att man orkar med det!

Inga kommentarer: