tisdag 9 december 2008

Kan det bli mer julstämning än såhär?


I fönstret står två garderobsblommor som nu blivit "pimpade". Några röda julgranskulor förgyller blommornas sköra grenar. Det är det enda jag har i "julväg" som pryder mitt rum med en gnutta julstämning. Inte ens en adventsstake så att jag kan hålla koll på veckorna. Jag äter några svenska pepparkakor och dricker Blossas glögg istället - då infinner sig den äkta julstämningen. Pepparkakor och glögg, det kan väl inte bli bättre? 

Julmusiken då... äh, jag och Rebecka trallar på våra svenska julhits.

Snart är vi hemma för att fira jul med familjen! Då snackar vi RIKTIG julstämning.   

1 kommentar:

Anonym sa...

www.julradio.se

Mycket blandad karaktär på julmusik. En del är bra, en del är hemskt, vilket är min personliga uppfattning.