tisdag 13 januari 2009

Nedräkning

Prata engelska, de härliga vännerna här, holländska skolsystemet; ja allt det som har hört till tulpanlandet Holland börjar gå mot sitt slut för min del. 

I måndagsmorse 06:30, gick jag och Rebecka upp för att säga farväl till Melissa och Amanda. Som tur är ligger lägenheten i samma byggnad och på samma våning, så det var bara att ta på sig myskläderna och gå över i mystofflorna.  

Känslan går inte att beskriva, att säga hej då och veta att vi inte kommer ses på väldigt lång tid. Vi har haft så kul - David Guetta konserten, resan till Berlin, alla fester och interna skämt och uttryck som vi har ihop. Vi ska se till att träffas i oktober i München på Oktoberfest, då ska nämligen nästan alla dit på reunion. Därefter ska jag till USA någon gång för att bila runt med dem under några veckor. Dags att börja spara tror jag!

De flesta reser hem på fredag, precis som jag. På torsdag ska alla samlas på avskedsfest eller "snyftarfest" som det säkert kommer att bli. Vissa har lämnat mer spår än andra och minnena kommer alltid att finnas kvar. Allt som jag har varit med om här kommer ingen där hemma kunna förstå; upplevelser, händelser, interna skämt och annat som bildar "livet i Holland" måste upplevas här för att begripa det.  

Inga kommentarer: