fredag 16 januari 2009

Status

Sömn: Hann sova 4:30 h.
Humör: En gnutta resesjuk, trött, annars ok.
Känsla: Ångesten kryper fram. Vad fort allt gick?!?

Saker som inte fick plats: Lakan, handdukar, mina skönaste tossor, sovtröjan, diverse skönhetsprodukter. 
Orolig över att få övervikt?: Inte det minsta. Jag har aldrig behövt betala extra, inte ens för 10 kilo övervikt. 

Bästa minnet av tiden utomlands: 4 dagar i Berlin tillsammans med Melissa, Alisadir, Sophia och Rebecka. Även David Guetta konserten i Amsterdam slog stort! Och alla nya vänner jag fått.
Saker jag rekommenderar att se/göra: Att åka kanalbåten i Amsterdam under sensommaren. Shoppa secondhand på Episode. Fika på Open i Rotterdam, Jacobusstraat 215. Ta tåget till andra städer i Holland men även till grannländerna. Gå på marknad och köpa holländsk ost. Hyra en cykel och upptäcka på egen hand. 

Övrigt: Studera i Holland? Jag rekommenderar dig inte till InHolland University. Erasmus ska tydligen vara bättre. 


Secondhand.
 
Café Open, mysigt ställe och
superläckra smörgåsar.
Överfull?!?

Ses snart i Sverige, då startar ett nytt kapitel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Jag funderar på att söka till Inholland university, är det något som jag ska undvika? Jag ska bara iväg i ett halvår för att läsa ekonomiämnen.

Mikaela sa...

Jag tycker att du ska titta på andra skolor som har ekonomiämnen. Men självklart kan ju kvaliteten på kurserna variera beroende på ämne och lärare. Några utbytesstudenter läste ekonomi och de hade väldigt mycket att plugga. Men rådet är nog ändå att titta på andra skolor ex, Erasmus University i Rotterdam eller andra i Amsterdam.
Lycka till!